تواریخ کوتاه

"کتاب اول تواریخ (فصلهای ۱ تا ۸) - قسمت ۱ -  "تمام کتاب
ویدیو: "کتاب اول تواریخ (فصلهای ۱ تا ۸) - قسمت ۱ - "تمام کتاب

محتوا

تاريخچه این روایتی نوعی روایت است که وقایع را به صورت گاه شماری ارائه می دهد و سعی دارد درمورد موضوعی که بر روی آن روایت می شود ، تا حد امکان توضیح و عینی باشد.

تواریخی با هدف معرفی و انتقال وقایع روایت شده به خواننده ، وقایع را به صورت متوالی بازگو و منتقل می کند.

وقایع کوتاه را می توان در مورد یک فیلم ، یک واقعه تاریخی ، یک کتاب ، یک رویداد خاص و غیره ساخت. بهترین نمونه شناخته شده وقایع نگاری می تواند داستان کتاب مقدس باشد زیرا از لحاظ زمانی وقایع رخ داده در دوران باستان را بازگو می کند.

• همچنین نگاه کنید به: ترتیب زمانی

استفاده از تواریخ

به طور کلی ، یک تواریخ کوتاه اشاره به مکان و زمان (تاریخ و زمان) دارد تا خواننده را در مکان و زمان قرار دهد. از تواریخ کوتاه اغلب در حوزه روزنامه نگاری استفاده می شود زیرا ژانری کارآمد برای انتقال عینی وقایع است.

در موارد دیگر ، وقایع نگاری ممکن است مخاطبان کمی مانند کلاس در مدرسه را هدف قرار دهد. از تواریخ اغلب به دلیل درک آسان آنها ، در داستان های کودکان ، روایت ها برای آموزش زبان استفاده می شود.

• همچنین نگاه کنید به: وقایع نگاری ادبی

نمونه هایی از تواریخ کوتاه

1. شرح مختصر روزنامه نگاری

آنا طبق معمول روز جمعه 14 مارس ساعت 10 صبح از خواب برخاست.

بعد از صبحانه ، او رفت.

او از در دفاتر کاری خود که چند بلوک با خانه اش فاصله داشت بیرون رفت.

وی هنگام عبور از خیابان بزرگ آوانیدا سن مارتین ، متوجه نشده است كه اتومبیلی در خلاف جهت آن می آید و بدون آنكه بتواند از آنا جلوگیری كند ، ماشین از روی او عبور كرد.

آنا به نزدیکترین بیمارستان منتقل شد. خوشبختانه دو روز بعد آنا با جراحات جزئی و کنترل های پزشکی خارجی مرخص شد.

1. تواریخ داستان کودکانه

در سال 2001 ، در آغاز کلاس ها ، ماریا ، فقط 4 سال ، به مادرش گفته بود که او به مدرسه نمی رود. او احساس كوچكی می كرد و نمی خواست از او جدا شود.

او تقریباً تمام شب نمی توانست از درد و رنج روز اول مدرسه بخوابد ، گریه کرد. مادرش که کمی نگران بود ، در 4 مارس کمی زودتر از خواب برخاست و صبحانه ای را که ماریا دوست داشت آماده کرد: نان تست با کره و پنیر بز.

اما ماریا به سختی چیزی می خورد.

ساعت 8 صبح آنها خانه را به مدرسه ای که 11 بلوک خانه ماریا بود ، ترک کردند.

اما وقتی به درب مدرسه رسید ، ماریا با همسایه خود روسیو روبرو شد.

وقتی دید روسیو بدون هیچ مشکلی وارد مدرسه می شود ، ماریا به دنبال او رفت. آنها با هم در همان روز اول و هر روز پس از آن وارد مدرسه شدند تا اینکه دوره ابتدایی را به پایان بردند.

1. وقایع نگاری یک واقعه تاریخی

غرق شدن تایتانیک

در 15 آوریل 1912 ، یکی از بزرگترین فجایع دریایی تاریخ رخ داد. غرق شدن تایتانیک.

این سفر اولین سفر درخشان تایتانیک بود. باید از اقیانوس اطلس عبور کند تا به سواحل آمریکای شمالی در ایالات متحده برسد.

با این حال ، مقصد دیگری از این کشتی باشکوه است: شب قبل ، در 14 آوریل 1912 ، حدود ساعت 11:40 بعد از ظهر ، تایتانیک با یک کوه یخ غول آسا برخورد کرد که بدنه کشتی را پاره کرد به گونه ای که ، در عرض چند ساعت ، تایتانیک به پایین دریا غرق شد.

با وجود تلاش خدمه برای کمک به رادیو ، هیچ کشتی به آنها مراجعه نکرد. بدین ترتیب ، تایتانیک بدون اینکه بتواند طلوع فجر (دقیقاً در ساعت 02:20 صبح) 15 آوریل را ببیند ، قبلاً در کف دریا دفن شده بود.

این فاجعه بیش از نیمی از جمعیت را به خود اختصاص داد (1600 نفر با كشتی غرق شدند در حالی كه كل مسافران آن سفر 2،207 نفر بودند).

1. تواریخ سفر

اولین روز سفر تعطیلات ما

اتوبوس ساعت 5:00 بعد از ظهر 20 فوریه سال جاری حرکت کرد. 10 روز آینده ما را در کوهستان ، در شهر باریلوچه ، استان نوکن ، آرژانتین سپری خواهیم کرد.

با رسیدن ساعت 12 ظهر 21 فوریه ، آماده شدیم تا اتاق را ببریم. بعد از دوش آب گرم برای ناهار به بازار رفتیم.

سرانجام رستورانی پیدا کردیم که همه دوست داشتیم. ما آنجا غذا خوردیم و حدود ساعت 2 بعد از ظهر به هتل بازگشتیم تا اولین سفر تعطیلات خود را آغاز کنیم: بازدید از کوه اتو.

ساعت 3:00 به آنجا رسیدیم و پس از صعود ، از موزه و شیرینی گردان بازدید کردیم. البته نمی توانیم از خوردن یک قهوه در شیرینی جات و مشاهده Cerro Tronador باشکوه (همیشه برفی ، همیشه عالی برای تحسین) در فاصله دور اجتناب کنیم.

بعداً از جنگلی که به صورت پهلو روی همان تپه اتو واقع شده بازدید می کنیم.

ما موفق به گرفتن بسیاری از عکس ها شدیم و ساعت 7:00 بعد از ظهر تصمیم گرفتیم که برگردیم.

سپس ، در هتل ، لباس های خود را عوض می کنیم و برای بازدید از مرکز خرید ، خرید و صرف شام غذاهای دریایی حرکت می کنیم.

حدود ساعت 11 شب با خستگی و تمایل به خواب به هتل برمی گردیم و روز بعد ماجراجویی خانوادگی دیگری را شروع می کنیم.

1. تواریخ یک واقعیت

لوسیا هر روز صبح وقتی دختر بودیم به خانه من می آمد. به یاد دارم که در سال 1990 هر دو از صبح تا غروب خورشید در خیابان بازی می کردیم.

با این حال ، پس از چند سال ، لوسیا دیگر برای بازی متوقف شد. البته زمان گذشت و ما دیگر 10 ساله نبودیم ... من و او قرار بود تا بهار سال 1995 15 ساله شویم. منطقی بود که او دیگر مثل قبل به بازی نیامد. با این حال وی نیز به ملاقات من نرفت.

کریسمس 1995 او حتی از طریق تلفن با من تماس نگرفت. ظاهراً دوست من لوسیا با پسری بسیار خوش چهره قرار می گذاشت.

سالها گذشت و من از غربت او پشیمان شدم اما دوستان دیگری وارد زندگی من شدند.

با این حال ، قرار بود اتفاقی بیفتد: در 17 ژوئن 2000 ، ساعت 2:35 بعد از ظهر ، لوسیا مانند روزهای گذشته به خانه من آمد ، این بار ، از آنجایی که مادرش می خواست درگذشت ، دلش شکسته بود. .

در آن لحظه تمام درد و رنج من از بین رفت تا بتوانم درد او را مهار کنم. فاصله آنها در این سالها دیگر اهمیتی نداشت.

مادر وی تقریباً 4 ماه دچار عذاب شد و در اول اکتبر سال 2000 بر اثر سرطان ویرانگر درگذشت.

درد لوسیا بسیار زیاد بود اما همه عزیزانش او را مهار می کردند و او را همراهی می کردند.

امروز ، 15 سال بعد ، پس از آن واقعه ، می توانم بگویم که من و لوسیا هنوز بسیار دوست صمیمی هستیم مانند وقتی که او بعد از ظهرها در سال 1990 برای بازی آمد.